Friday, August 23, 2013

Maksud Hatimu

                Aku tak memahami maksud hatimu apakah engkau benar-benar jujur atau sebaliknya. Siapa sebenarnya aku pada pandangan matamu? Aku tidak mampu menekanya kerana engkau sulit untuk di fahami. Andai saja aku mampu mengetahuinya pasti aku tidak akan segelisah ini. Mengapa terlalu sukar untuk engkau katakan saja apa sebenarnya maksud hatimu itu? Mengapa terlalu banyak persoalan yang engkau berikan kepadaku daripada jawapan? Aku selalu berharap aku akan mendapat jawapan daripada persoalan-persoalan ini namun sehingga kini ia tetap menjadi persoalan.
                Jika suka katakan saja suka, jika sayang katakan saja sayang agar aku tidak tertanya-tanya lagi. Kalau kau tanyakan kepadaku tentang perasaanku ini pasti akanku jawab ya aku memang senang dengan kau. Aku gembira jika engkau hadir menemani hari-hariku ini dan ya aku pernah menyayangimu. Namun itu dulu dan sekarang  ianya telah berubah kerana aku tahu siapa di hatiku. Memang aku menyayangimu namun kini sayangku tidak lebih dari seorang teman untuk temannya.
                Kadang engkau melayanku seolah-olah aku kekasih hatimu dan kadang engkau melayanku seperti engkau melayan sahabatmu. Aku tidak mengerti itu. Engkau katakan kita bukan sekadar teman dan bukan juga pasangan kekasih. Sebenarnya apa maksud hatimu ini? Engkau menghilang begitu saja seperti angin dan engkau muncul secara tiba-tiba tanpa di duga menjadikan aku semakin bingung. Tidak bolehkah jika engkau jujur saja tentang perasaanmu itu?

                Mengapa engkau selalu hadir pada saat hatiku telah di miliki oleh seseorang? Ketika hatiku kosong aku tidak tahu khabar tentang dirimu. Mungkinkah waktu tidak berpihak kepada kita atau mungkin kau bukanlah takdirku. Hanya satu yang aku minta darimu agar aku dapat mengetahui maksud hatimu. Jika engkau menganggap aku ini adalah dia kekasih hatimu yang telah pergi untuk selama-lamanya, maaf aku katakan aku bukanlah dia. Aku sedar semua ini berjalan begitu saja tanpa ada kepastian dan engkau juga tahu tentang itu. Engkau lebih senang denganku daripada yang lain dan engkau hanya rapat denganku seorang tapi bukan itu yang aku ingin tahu. Kepastian dan maksud hatimu yang aku inginkan.

No comments:

Sepi

Aku terbangun dalam kesunyian malam Hati terasa sakit melihat sekeliling Ada sesuatu yang telah hilang Aku rindu sosok kecil itu lagi Kuatka...